aktualności

Kolejne nowe produkty w ofercie Nissens

23-10-2017
Miesiąc październik to kolejna dawka nowości, która w obecnej edycji Nissens News liczy aż pięćdziesiąt jeden nowych referencji.
więcej
 

Nowa filia AD Polska w Płocku

15-09-2017
Płock to kolejny punkt na mapie filii AD Polska. Jej otwarcie związane jest z rosnącymi potrzebami lokalnych warsztatów samochodowych.
więcej

Promocje

GATES

09-08-2017
To tu powstały i upadły wielkie cywilizacje. To tu splatają się losy zróżnicowanej etnicznej obyczajowości, kolonializmu i europejskości. Meksyk to kraj o wielu twarzach...Weź udział w rankingu najlepszych i zdobądź bilet na pobyt w Meksyku
więcej

BOSCH AEROTWIN

10-10-2017
Chusteczki do szyb za zakup wycieraczki Aerotwin Bosch
więcej

Aktualności

Supermechanik AD 2017 - relacja Motofaktor.pl

05-09-2017

Rałał Brzyszko, właściciel warsztatu samochodowego w Rudce koło Krasnegostawu, Supermechanikiem AD 2017. Finał drugiej edycji konkursu odbył się 2 września w Bukowinie Tatrzańskiej.

 

Do drugiej edycji konkursu organizowanego przez AD Polska – Supermechanik AD – zgłosiło się ponad 200 mechaników. Aby wziąć udział w finałowej rozgrywce, która odbyła się w pierwszy weekend września w Bukowinie Tatrzańskiej, mechanicy samochodowi musieli wykazać się wiedzą teoretyczną.

 

W pierwszym etapie konkursu, który rozpoczął się 3 kwietnia, zadaniem uczestników  było rozwiązanie testu online składającego się z 40 pytań wielokrotnego wyboru z zakresu teorii i praktyki warsztatowej. Każdy z mechaników miał 10 prób (z innym zestawem pytań), z których liczyła się ta najlepiej rozwiązana. Pod uwagę brana był zarówno liczba prawidłowo wskazanych odpowiedzi, jak i czas w jakim ich udzielono. Ten etap konkursu trwał do 30 czerwca, a do kolejnego zakwalifikowało się sto osób, które zdobyły najwięcej punktów.

 

To właśnie najlepsza setka mechaników z całej Polski spotkała się w Bukowinie Tatrzańskiej, by wziąć udział w finałowej rozgrywce i zdobyć nagrodę główną – nowego Opla Astrę. Po 45-minutowym teście, który uczestnicy rozwiązywali na tabletach...

 

...wyłoniono najlepszą dziesiątkę, która weszła do półfinału.  Ten etap wzorowany był na popularnym teleturnieju „Jeden z dziesięciu”. Rywalizacja była bardzo wyrównana, a poziom uczestników bardzo wysoki.

 

„Ten rok jest wyjątkowy. Uczestnicy doskonale odpowiadali na czasem naprawdę trudne pytania. Z rozmów z nimi wiem, że niektórzy wzięli miesięczny urlop, by przygotować się do konkursu. Walka była wyrównana, a mechanicy przygotowani perfekcyjnie” – ocenia Sławomir Olszowski z firmy BETiS, która przygotowała pytania konkursowe oraz zadania praktyczne.

 

Po tej części konkursu dwaj najlepsi mechanicy, w tym ubiegłoroczny zwycięzca Łukasz Szostakiewicz z warsztatu Auto-Naprawa we Włodawie, stanęli przed zadaniami praktycznymi. Tym razem należało wykryć i usunąć trzy usterki, a także uruchomić silnik. Komputery wskazywały następujące błędy:

  • błąd czujnika ciśnienia na szynie paliwowej, niski sygnał wejściowy w obwodzie
  • obwód pomiarowy przekaźnika zasilania moduł EMC i  TCM – niski sygnał
  • działanie modułu sterującego, obwód zapłonowy

„Wszystkie te błędy powodowały, że samochodu nie dało się uruchomić, nie działał rozrusznik. Usterki były bardzo trudne – wymagały znajomości platform informacyjnych Auto Data i HaynesPro oraz ESI(tronic) Boscha, a usunięcie jednej usterki nie powodowało uruchomienia samochodu. Ubiegłoroczny zwycięzca konkursu, który pierwszy usunął jedną usterkę, przegrał, bo za dużo czasu spędził szukając informacji w dokumentacji technicznej” – wyjaśnia Sławomir Olszowski.

 

Opel Astra trafił więc w ręce Rafała Brzyszko prowadzącego Usługowy Zakład Mechaniki Pojazdowej w Rudce koło Krasnegostawu w województwie lubelskim, specjalizującego się w obsłudze i naprawie układu klimatyzacji. „Poziom był bardzo wysoki. Brałem również udział w ubiegłorocznej edycji Supermechanika AD i również wtedy znalazłem się w dziesiątce finalistów. Ale w tym roku zawodnicy bardzo podnieśli poprzeczkę. Widać, że każdy z nich był bardzo dobrze przygotowany. Mimo, że w codziennej praktyce mamy na bieżąco do czynienia z naprawami samochodów, to przygotowując się do konkursu, trzeba było sobie przypomnieć sporo teorii” – mówi Rafał Brzyszko.

 

Żona Pana Rafała przeczuwała, że mąż odjedzie z Bukowiny Tatrzańskiej Oplem Astrą i przygotowała się na tę chwilę – na czerwonym lakierze na paznokciach Marty Brzyszko widniało czarne logo marki Opel.

 

Do zdobywcy drugiego miejsca, Łukasz Szostakiewicza, trafił voucher o wartości 5 tysięcy złotych netto na zakupy w AD Polska.

„Poziom konkurencji praktycznych podobny jak w ubiegłym. W poprzedniej edycji nie mogłem znaleźć jednej informacji w programie, a w tym roku sobie z tym poradziłem, ale widok skrzynki bezpieczników w dokumentacji technicznej był tylko poglądowy. To nie była ta skrzynka, która była rzeczywiście w samochodzie, nie było rozkładu bezpieczników i przekaźników w skrzynce” – mówi Łukasz Szostakiewicz. Dzięki zwycięstwu w ubiegłorocznej edycji konkursu Supermechanik AD jego warsztat samochodowy we Włodawie jest oblegany przez klientów.

 

„Wygrana w konkursie miała ogromny wpływ na funkcjonowanie warsztatu. Przybyło nam klientów, zwiększyliśmy zatrudnienie. Przyrost ilości pracy radyklanie się zwiększył, w pewnym momencie przestaliśmy nadążać z naprawami i mieliśmy trudności z organizacją pracy” – dodaje Łukasz Szostakiewicz.

 

Jak zapowiadają organizatorzy konkursu, w związku ze zmianą właściciela AD Polska, zmieni się także nazwa konkursu. „W przyszłym roku nie będzie trzeciej edycji Supermechanika AD. Mogę zgadywać, że odbędzie się natomiast trzecia edycja Supermechanika Elit. Firma Elit już w Polsce działa, głównie w aglomeracji śląskiej, w postaci spółki Elit Polska. Przypuszczam, że w perspektywie roku w Polsce zacznie funkcjonować jedna spółka dystrybucyjna - czy pod nazwą Elit tego mogę się tylko domyślać” – poinformował Piotr Stopczyk, prezes AD Polska.

 

Partnerami głównymi projektu „Supermechanik AD 2017” są Castrol Edge, FRAM, Philips i Schaeffler ze swoimi markami LUK, INA i FAG, zaś wsparcie merytoryczne zapewniają BETiS i HaynesPro.

 

źródło: motofaktor.pl

wstecz
realizacja: Ideo
powered by: CMS Edito
© AD Polska 2008 | 31-752 Kraków, ul. Makuszyńskiego 24 | tel. 12 683 88 00 | fax 12 643 78 82 | e-mail: kontakt@adpolska.pl
informacja o cookies